REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO autolamp.pl
Sklep należy do:
"AUTOLAMP" SP. Z O. O.,
zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod adresem
ul. Wapienicka 310,
43-384 Jaworze, NIP
5470047183, REGON
072885525;
Możesz skontaktować się z nami pod adresem: biuro@autolamp.pl
§ 1. Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie
poniższych pojęć:
-
Data obowiązywania regulaminu – 25 maja 2018
-
Formularz Odstąpienia od umowy – Formularz odstąpienia od umowy dostępny pod
adresem: Formularz Odstąpienie od umowy
-
Formularz Reklamacyjnego – Formularz reklamacyjny dostępny pod adresem: Formularz reklamacyjny.
-
Formy Dostawy – Dostępne w Sklepie Formy dostawy zamówienia. Kupujący ma do wyboru
następujące formy dostawy zamówienia.
-
przesyłka za pośrednictwem Firmy Kurierskiej: DPD - 14,00 zł (przelew), 16,00 zł (pobranie),
płatność przelewem lub kartą płatniczą - 14,00 zł, płatność za pobraniem - 16,00 zł, kurier
DPD zamówienia powyżej 399 zł - 0 zł, przesyłka akumulatora - płatność przelewem lub kartą
płatniczą - wysyłka tylko na paletach ze względu na bezpieczeństwo (1 paleta do 25
akumulatorów) 150 zł, orientacyjny czas dostawy: 2 dni od chwili realizacji zamówienia,
-
przesyłka za pośrednictwem Firmy Kurierskiej: DPD - 14,00 zł (przelew), 16,00 zł (pobranie),
płatność przelewem lub kartą płatniczą - 14,00 zł, płatność za pobraniem - 16,00 zł, kurier
DPD zamówienia powyżej 399 zł - 0 zł, przesyłka akumulatora - płatność przelewem lub kartą
płatniczą - wysyłka tylko na paletach ze względu na bezpieczeństwo (1 paleta do 25
akumulatorów) 150 zł, orientacyjny czas dostawy: 2 dni od chwili realizacji zamówienia,
przesyłka za pośrednictwem Firmy Kurierskiej: DPD - 14,00 zł (przelew), 16,00 zł (pobranie),
płatność przelewem lub kartą płatniczą - 14,00 zł, płatność za pobraniem - 16,00 zł, kurier
DPD zamówienia powyżej 399 zł - 0 zł, przesyłka akumulatora - płatność przelewem lub kartą
płatniczą - wysyłka tylko na paletach ze względu na bezpieczeństwo (1 paleta do 25
akumulatorów) 150 zł, orientacyjny czas dostawy: 2 dni od chwili realizacji zamówienia,
-
wysyłka do paczkomatów Inpost - przedpłata : 11,00 zł, pobranie: 13,00 zł
-
odbiór osobisty możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu emailowym: biuro@autolamp.pl, w
siedzibie Sklepu, tj.
ul. Wapienicka 310,
43-384 Jaworze.
-
zastrzegamy sobie możliwość zmiany ceny dostawy jeśli realny koszt doręczenia będzie
przekraczał kwotę wysyłki podaną w koszyku zamówienia, sytuacja ta jednak może nastąpić
tylko i wyłącznie po wcześniejszym kontakcie z klientem.
-
sprzedający ma prawo do zmiany sposobu i formy dostawy, w przypadku kiedy gabaryt i/lub waga
paczki przekracza regulaminowe wymiary ustalone przez przewoźnika.
-
Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
-
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną z bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
-
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną z bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
-
Polityka prywatności – Integralna część niniejszego regulaminu, dokument dostępny pod adresem: Polityka prywatności.
-
Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem: regulamin
-
Sklep – sklep internetowy działający pod adresem: autolamp.pl
-
Sprzedawca – "AUTOLAMP" SP. Z O. O., z
siedzibą: ul. Wapienicka 310,
43-384 Jaworze, NIP
5470047183, REGON
072885525
-
Płatności elektroniczne – Serwis płatności elektronicznych dostępny pod adresem: paypal
§ 2. Postanowienia wstępne
-
Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących
usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów
uwidocznionych na stronach Sklepu.
-
Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i
Kupujących.
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne
spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego.
Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
-
Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
-
Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
-
Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w
szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
-
Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi
drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego
przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie. Złożenie zamówienia
możliwe jest bez konieczności założenia konta w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca
świadczy na rzecz Kupującego również usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i
utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych
przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail
oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za
pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza
rejestracyjnego, między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie.
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem
natychmiastowym w każdej chwili, usuwając konto.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego
nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku
z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do
stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu
pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego
funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub
przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może
zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wyszczególniony w nagłówku
niniejszego regulaminu. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do
korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem
Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania
reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4. Składanie zamówienia
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako
gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie.
Kupujący może założyć konto z poziomu zakładki Rejestracja lub w trakcie składania zamówienia.
- W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące
kroki:
- wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez
kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” na karcie produktu,
- z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
- zalogować się do swojego konta w Sklepie, założyć konto lub
wybrać opcję „Kupuj jako gość” – nie dotyczy Kupującego, który zalogował się do swojego
konta przez rozpoczęciem składania zamówienia,
- podać adres do wysyłki zamówienia oraz dane do faktury – jeśli
Kupujący wcześniej dodał określone dane do konta, może wybrać te dane bez konieczności
ponownego ich uzupełniania albo podać inne dane,
- wybrać metodę dostawy i płatności za zamówienie,
- zapoznać się z Regulaminem i go zaakceptować – Kupujący akceptuje
Regulamin tylko, jeśli zapoznał się z jego treścią i rzeczywiście akceptuje jego
postanowienia; akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do złożenia zamówienia,
- kliknąć w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności za zamówienie w postaci płatności
za pośrednictwem serwisu Płatności Elektronicznych, po kliknięciu w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem
zapłaty” Kupujący zostanie przeniesiony na stronę transakcyjną serwisu płatności elektronicznych,
celem dokonania płatności za zamówienie. Po dokonaniu płatności, Kupujący zostanie zwrotnie
przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Z tą chwilą umowę sprzedaży
produktów objętych zamówieniem uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
- Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności za zamówienia inną niż płatność za
pośrednictwem serwisu Płatności Elektronicznych, po kliknięciu w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem
zapłaty” zostanie przeniesiony od razu na stronę z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Z tą chwilą
umowę sprzedaży produktów objętych zamówieniem uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
- W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane
lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku
Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach
Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności
związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających
Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu
kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu
zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości
i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 6 powyżej.
§ 5. Formy dostawy i metody płatności
- Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w
Sklepie. Odbiór osobisty nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dostawy dla Kupującego, chyba
że Sprzedawca określi odmiennie w Sklepie.
- Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówione produkty:
- Przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- Płatność za pośrednictwem Płatności Elektronicznych,
- Przy odbiorze/ za pobraniem- Zapłata gotówką kurierowi przy
odbiorze przesyłki.
- W celu skorzystania z wysyłki za granicę należy dodać towar do koszyka
oraz skontaktować się ze Sprzedawcą jeszcze przed złożeniem zamówienia, wysyłając wiadomość e-mail,
w celu ustaleniu kosztu transportu. Zamówienia wysyłane za granicę z opłatą standardową z cennika,
nie będą realizowane.
§ 6. Realizacja zamówienia
- Po złożeniu przez Kupującego zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w §4
Regulaminu, na adres poczty elektronicznej Kupującego zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia.
- Jeśli Kupujący wybrał metodę płatności w postaci przelewu na rachunek
bankowy Sprzedawcy, zobowiązany jest zapłacić niezwłocznie za zamówienie jednak nie później niż w
terminie 48h od chwili zawarcia umowy.
- Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do
Kupującego albo do odbioru osobistego przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z
chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez
Kupującego. Odbiór osobisty jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu emailowym:
biuro@autolamp.pl .
- Przybliżony czas realizacji zamówienia każdorazowo wskazany jest w opisie
produktu.
- Jeśli zamówienie obejmuje więcej niż jeden produkt, czasem realizacji
zamówienia jest najdłuższy czas wskazany w opisie produktu wchodzącego w skład zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za
zamówienie, chyba, że Kupujący wybrał formę płatności za pobraniem – wtedy czas realizacji
zamówienia liczony jest do chwili zawarcia umowy.
- Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle na adres poczty
elektronicznej Kupującego potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpocznie wysyłkę zamówienia do
Kupującego albo powiadomi Kupującego o możliwości odbioru osobistego zamówienia. Odbiór osobisty
możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu emailowym: biuro@autolamp.pl .
- Wysyłka zamówienia do Kupującego realizowana jest w sposób wybrany przez
Kupującego zgodnie z § 4 ust. 1 Regulaminu.
- Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez
Kupującego metody wysyłki i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia zgodnie z § 6 ust. 3
Regulaminu.
- Klient wyraża zgodę na dostarczanie mu faktur VAT i/lub paragonów w
formie elektronicznej, na podany w zamówieniu adres e-mail.
§ 7. Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo
odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych
rzeczy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb (zgodnie z Art. 38 ust. 3 Ustawa o prawach konsumentach);
Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od
umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą
elektroniczną.
- Konsument może skorzystać z wzoru Formularza Odstąpienia od umowy, jednak
nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument
wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi
wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia
produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni
od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot
płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne
rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu
płatności.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu
będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
§ 8. Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany
produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym
Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając
oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący zobowiązany jest do reklamowanego towaru dołączyć Formularz
reklamacyjny.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną,
jak również pocztą elektroniczną: reklamacje@nocar.pl
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w
ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy
wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu
cywilnego (art. 556 – 576).
§ 9. Dane osobowe i pliki cookies
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania
plików cookies znajdują się w polityce prywatności. Adres wskazany jest w §6 niniejszej umowy.
§ 10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w
związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez
strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z
wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa
konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona
konsumentów.
- bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie
internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna
jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o
świadczenie usług.
§ 11. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert,
promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w
tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
-
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed
zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
-
Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą
elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego
Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez
usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu
umowy o prowadzenie konta.
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia wskazanego w nagłówku umowy.